the doctors blog Τηλέφωνο: 211-8006020

Ένα πιο φιλικό σπίτι για πάσχοντες από Σκλήρυνση κατά πλάκας

Σκλήρυνση κατά πλάκας
Η σκλήρυνση κατά πλάκας (MS) είναι μια αυτοάνοση φλεγμονώδης νόσος που επιτίθεται σε μυελικούς άξονες στον εγκέφαλο και στον νωτιαίο μυελό (κεντρικό νευρικό σύστημα), βλάπτοντας ή καταστρέφοντας τη μυελίνη και / ή τους νευρικούς ιστούς. Η σκλήρυνση σημαίνει ασυνήθιστη σκλήρυνση ή πάχυνση του ιστού, συχνά λόγω φλεγμονής.Η ασθένεια είναι συχνά βραδέως προοδευτική για πολλά χρόνια (περίπου 25 χρόνια) και διαγιγνώσκεται συχνότερα στις γυναίκες ηλικίας 20 έως 40 ετών, αλλά μπορεί να εμφανιστεί σε οποιαδήποτε ηλικία και στα δύο φύλα. Τα άτομα υποφέρουν συχνά από διαλείπουσες κρίσεις που ακολουθούνται από περιόδους ύφεσης των συμπτωμάτων. Οι κρίσεις μπορούν να διαρκέσουν για ημέρες ή μήνες κάθε φορά που ακολουθούνται από υφέσεις. Μερικά άτομα όμως μπορεί να συνεχίσουν να επιδεινώνονται χωρίς περιόδους ύφεσης.

Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια ασθένεια που λόγω των διαφορετικών συστημάτων του οργανισμού που πλήττει, δυσχεραίνει πολύ την καθημερινότητα των πασχόντων.Κάποια tips για τη διαμόρφωση του προσωπικού χώρου των ατόμων αυτών, ίσως να φανούν εξαιρετικά χρήσιμα.

Απαλλαγείτε από ακαταστασία


 Όταν έχετε σκλήρυνση κατά πλάκας, ένας τρόπος για να διευκολύνετε τη ζωή σας είναι να απλοποιήσετε τα πράγματα στο σπίτι. Πολλά αντικείμενα σε πάγκους, γραφεία και τραπέζια σας δυσκολεύουν να βρείτε πράγματα. Μια ακαταστασία στο πάτωμα μπορεί να αποτελεί κίνδυνο πτώσης. Κοιτάξτε τι έχετε σε κάθε δωμάτιο. Χρειάζεστε πραγματικά όλα αυτά; Εάν όχι, καθαρίστε το.

Δημιουργία 'Κέντρων Εργασίας'


Δημιουργήστε χώρους όπου μπορείτε να καθίσετε για να κάνετε τις δραστηριότητές σας. Εξοπλίστε τους με όλα όσα χρειάζεστε γιατη συγκεκριμένη εργασία - είτε πρόκειται για το μακιγιάζ και το styling των μαλλιών σας, το τεμαχισμό λαχανικών ή την εργασία σε έναν υπολογιστή.

Μείνετε μέσα στη Ζώνη


Υπολογίστε την "εύκολη ζώνη προσέγγισης". Αν στέκεστε,αυτή βρίσκεται ανάμεσα στα γόνατά σας και λίγα εκατοστά πάνω από το κεφάλι σας. Εάν βρίσκεστε σε αναπηρική καρέκλα, είναι μεταξύ 38 και 130 εκατοστά από το έδαφος. Τοποθετήστε τα πράγματα που χρησιμοποιείτε συχνά, όπως τα πλήκτρα ή τα είδη καθαρισμού, στη ζώνη αυτή. Χρησιμοποιήστε γάντζους, κρεμαστά καλάθια, καροτσάκια αποθήκευσης και πινακάκια για να είναι τα πράγματα βολικά για εσάς.

Κολλήστε τα!


Μπορούν τα απλά κολλητικά υφάσματα, όπως το Velcro, να κάνουν ευκολότερη τη διαβίωση με τη σκλήρυνση; Ναί. Χρησιμοποιήστε τα για να στερεώσετε τα ρούχα, να συγκρατήσετε τα μαξιλάρια των καθισμάτων,ώστε να μη γλιστρούν και ασφαλίσετε το τηλεχειριστήριο ώστε να μην χαθεί σε μαξιλάρια καναπέδων. Κυριολεκτικά κολλήστε στυλό και χαρτί σε στρατηγικές θέσεις, ώστε να είναι πάντα βολικά. Μαζέψτε αδέσποτα καλώδια. Τα προϊόντα διατίθενται σε πολλά μεγέθη και χρώματα.

Δώστε αέρα στο χώρο


Διευρύνετε τους χώρους σας έχετε ανοιχτό μυαλό, όταν σχεδιάζετε χώρο για έναν περιπατητή με πι ή αναπηρική καρέκλα . Θα χρειαστεί αρκετός χώρος για να μπορέσετε να μετακινηθείτε ελεύθερα. Για να διευρύνετε τις πόρτες, μπορεί να αρκεί να αντικαταστήσετε τις τυποποιημένες αρθρωτές πόρτεςμε τους μεντεσέδες με επεκτάσιμες . Σας δίνουν λίγο περισσότερο χώρο. Ή θα μπορούσατε να αφαιρέσετε την πόρτα ή ακόμη και το πλαίσιο της πόρτας. Ανακατασκευάστε τα έπιπλα ώστε να έχετε ανοιχτές διαδρομές με μεγάλα μονοπάτια και εύκολη πρόσβαση σε πράγματα όπως διακόπτες φωτισμού και θερμοστάτες.

Άνοδος σε νέα ύψη στο μπάνιο


Το κάθισμα και το σήκωμα από την τουαλέτα είναι ευκολότερα με ένα ανυψωμένο κάθισμα που ταιριάζει στην κανονική σας τουαλέττα. Επιλέξτε φορητό ή μόνιμο, με χερούλια ή χωρίς. Οι "ράβδοι συγκράτησης" στο ντους, στη μπανιέρα και κοντά στην τουαλέτα μπορούν να εξομαλύνουν την κίνηση προς τα πάνω και προς τα κάτω. Και δεν χρειάζεται πλέον να θυμίζουν "νοσοκομείο". Πολλά νέα σχέδια είναι πιο πιθανό να θυμίζουν "spa". Οι νεότεροι ενσωματωμένοι και πτυσσόμενοι πάγκοι ντους είναι επίσης πιο κομψοί.

Προετοιμασία φαγητού χωρίς άγχος


Ένας μικρός προγραμματισμός στην κουζίνα μπορεί να εξοικονομήσει ενέργεια Συγκεντρώστε όλα όσα χρειάζεστε για να προετοιμάσετε ένα γεύμα έγκαιρα. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα κινούμενο καλάθι για να μετακινήσετε τα αναλώσιμα σας όπου θέλετε. Κρατήστε βαριά δοχεία και τηγάνια στον πάγκο αντί σε ένα ντουλάπι. Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να τα σύρετε στη θέση τους αντί να τα σηκώσετε. Τροποποιημένα εργαλεία όπως λαβές για εύκολο κράτημα μπορεί να σας βοηθήσουν αν έχετε τρόμο ή αδυναμία.

Καλύτερο κράτημα


Αν έχετε πρόβλημα συγκράτησης ή στροφής, αλλάξτε,τα περιστροφικά πόμολα με λαβές σε στυλ μοχλού. Εάν δεν μπορείτε να τα αντικαταστήσετε, βρείτε μια ελαστική λαβή online. Με ορισμένα μοντέλα, μπορείτε να ανοίξετε τις πόρτες μόνο με ένα δάχτυλο. Αυτές οι λαβές είναι καλές για ταξίδια. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε ορισμένους τύπους σε βρύσες νερού.

Απαλλαγείτε από κινδύνους στραβοπατήματος


Το βελούδινο, μαξιλάρι χαλί μπορεί να φαίνεται σαν μια καλή ιδέα αν είστε λίγο ασταθής στα πόδια σας. Αλλά μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πιο δύσκολο να περπατήσετε και πιο εύκολο να πέσετε.
Για την αποφυγή πτώσεων:
  • Προσπαθήστε να επιλέξετε ομαλά, μη ολισθηρά δάπεδα.
  • Αφαιρέστε τα χαλιά. Εάν ένας χώρος χρειάζεται ένα χαλί , στερεώστε το στο πάτωμα με ταινία διπλής όψης και αντιολισθητική ενίσχυση.
  • Δέστε την κουρτίνα και τα κορδόνια των στορ σκίασης, τα ηλεκτρικά καλώδια και τα καλώδια των υπολογιστών, έτσι ώστε να μην είναι στο δρόμο σας.
  • Κρατήστε το δάπεδο καθαρό από οτιδήποτε που θα μπορούσε να μπερδευτεί στα πόδια σας.

Χρησιμοποιήστε την αντίθεση όταν έχετε χαμηλή όραση


Η σκλήρυνση κατά πλάκας μπορεί να βλάψει την όρασή σας. Με ένα δύο ρολά ταινίας και μια μικρή προσπάθεια, μπορείτε να κάνετε τα πράγματα πιο εύκολα για να δείτε: Το κλειδί είναι να τοποθετήσετε το φως στο σκοτάδι για να δημιουργήσετε αντίθεση και να κάνετε τα πράγματα πιο ορατά. Η ταινία μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη με αυτόν τον τρόπο, αλλά τα εργαλεία που επιλέγετε μπορούν επίσης να σας βοηθήσουν. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε μια φωτεινή σανίδα κοπής όταν κόβετε σκούρα τρόφιμα. Επισημάνετε τις άκρες των σκαλοπατιών με φωτεινή ή αντίθετου χρώματος ταινία. Χρησιμοποιήστε βαφή ή ταινία για το περίγραμμα των διακοπτών φώτων ή για να επισημάνετε τις λαβές, τα κουμπιά στις συσκευές ή τις γραμμές σε ένα κύπελλο

Μειώστε την λάμψη για να δείτε καλύτερα


Η λάμψη και οι απότομες αλλαγές φωτός δεν βοηθούν όταν έχετε χαμηλή όραση. Χρησιμοποιήστε φώτα νύχτας για να διευκολύνετε τη διαδρομή από ένα σκοτεινό διάδρομο σε ένα φωτεινό μπάνιο τη νύχτα. Οι περσίδες ή οι απλές κουρτίνες στα παράθυρα μπορούν να φιλτράρουν το φως από το εξωτερικό. Αφήστε τους λαμπτήρες να φωτίζουν στον ώμο σας, από το πλαί και πίσω , έτσι ώστε να μην ρίχνουν σκιά. Αντικαταστήστε το φθορίζον φως με τους λαμπτήρες πυράκτωσης αν προκαλούν απότομο φως.

Περπατήστε σταθερά


Αν έχετε προβλήματα με την όραση ή την ισορροπία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έπιπλα και τοίχους για να σταθεροποιήσετε τον εαυτό σας όταν περπατάτε. Αλλά τα έπιπλα δεν είναι πάντα σταθερά. Οι χειρολισθήρες στους διαδρόμους και ακόμη και σε άλλα δωμάτια μπορεί να είναι μια μεγάλη βοήθεια. Κρατήστε τις πόρτες πολύ ανοιχτές ή κλειστές ώστε να μην πιέσετε κάποια που μπορεί να κινηθεί.

 Οι σκάλες έγιναν ευκολότερες


Οι σκάλες δεν πρέπει να προκαλούν προβλήματα, αν έχετε ένα ανθεκτικό κάγκελο για να το κρατάτε σε κάθε πλευρά. Μόνιμες ή προσωρινές ράμπες είναι μια άλλη επιλογή. Μια πλατφόρμα ή ένας ηλεκτρικός ανελκυστήρας καθίσματος είναι επίσης μια επιλογή αν δεν έχετε χώρο για μια ράμπα. Οι περισσότερες εταιρείες ασφάλισης υγείας βοηθούν με ένα μέρος του κόστους.


Πηγή:www.rxlist.com
×

Ο Εξειδικευμένος σας Νευρολόγος:
Ένα πιο φιλικό σπίτι για πάσχοντες από Σκλήρυνση κατά πλάκας
Πιο εύκολη καθημερινότητα με τη Σκλήρυνση κατά πλάκας
Περίληψη
Η σκλήρυνση κατά πλάκας είναι μια ασθένεια που λόγω των διαφορετικών συστημάτων του οργανισμού που πλήττει, δυσχεραίνει πολύ την καθημερινότητα των πασχόντων.
Ειδικότητα
Νευρολογία
Σύνταξη
Δρ. Ζήκος Παναγιώτης
Τροποποίηση: Πέμπτη, 08 Ιουνίου 2017
Γλώσσα: ελληνικά
Σχετικά με:
νευρολόγος, σκλήρυνση κατά πλάκας, πολλαπλή σκλήρυνση
Το άρθρο έχει ελεχθεί από:
TheDoctors Medical Organization
Πέμπτη, 08 Ιουνίου 2017
Σκοπός συγγραφής
Ενημέρωση κοινού (δεν αποτελεί πρόταση ή υποκατάσταση ιατρικής θεραπείας)
×
×
e-mail
Όνομα χρήστη
google profile
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Hμερομηνία γεννήσεως
Λίγα λόγια
×
Τρέχον συνθηματικό
Νέο συνθηματικό
Επαλήθευση νέου συνθηματικού
×
e-mail
Όνομα χρήστη
Συνθηματικό
Επαλήθευση συνθηματικού
google profile
Όνομα
Επώνυμο
Ψευδώνυμο
Hμερομηνία γεννήσεως
Λίγα λόγια